Lyra - så funkar det

Med Lyra är det lätt att göra rätt

Lyra är uppbyggt på ett system av moduler som överlappar varandra. Poängen med det är att olika roller får ett stöd som är anpassat efter just deras behov. Systemet är lätt att använda och vänder sig till företagsledningar, upphandlare, beställare och leverantörer.

  • Avtal

    Det blir lättare att hålla koll på alla avtal. Avtalskatalogen ger dig överblick över alla avtal. Du ser vilken servicenivå avtalen omfattar och vilken rankning leverantörerna har. Du kan enkelt gå in och pausa ett avtal och lägga in påminnelser om när avtal går ut.

  • Inköp

    Du ser direkt vem som ska ha beställningen. Här lägger du som beställare dina avrop till leverantörerna. Du får automatiskt stöd så att beställningen hamnar hos rätt leverantör utifrån gällande avtal. Sedan kan du i realtid följa hur leverantören lever upp till avtalet och också skicka meddelanden direkt vid behov.

  • Beställningar

    Du får överblick och kan planera jobben bättre. Leverantörsportalen är ett effektivt stöd för att hålla koll på beställningar från olika beställare. I datorn eller mobilen har du uppgifter om kontaktpersoner, adresser, ritningar och avtalade servicenivåer. Du kan också skicka meddelanden till beställaren direkt.